Zielsconnectie

Zielsconnectie


Vandaag wil ik jullie even meenemen in een van de onderwerpen die voor mij op dit moment essentieel zijn.


Door een hoge mate van stress, levensgebeurtenissen en/of controle verlies ben ik mijn echte zielsconnectie verloren. Dit gebeurt wanneer iemand teveel op zijn of haar bordje krijgt waardoor de ware essentie van je zijn geblokkeerd wordt en je alleen nog maar verstandelijk kan beredeneren. 


Ik deed dus eigenlijk niks meer op pure innerlijke wijsheid, gevoel of mijn sensoren.

Hierdoor sta je niet meer in contact met je kracht en loop je constant tegen muren aan die er anders niet zouden zijn.


Maar even weer contact maken met jezelf? Dat is niet zo simpel als het lijkt. Want weer echt voelen en ondergaan wat je hebt meegemaakt dat betekent ook de pijn voelen die je al vanaf jonge leeftijd kent en tot in het diepste van je zijn onderzoeken welke dingen je vanuit vroeger in het hier en nu belemmeren. Soms zijn dit voor mij dingen waar ik liever niet overna denk en dan lijkt het soms gewoon gemakkelijker om de muur omhoog te houden. Maar uiteindelijk ben je dan niet jezelf en draag je ook niet jezelf uit naar anderen.


Afgelopen week had ik een gesprek met een heel mooi mens. Ze liet mij inzien dat ik veel meer ben en mag zijn dan dat ik mezelf wijsmaak. We kwamen erachter dat wat mij constant tegenhoudt in het leven is dat ik bang ben voor een oordeel of het niet krijgen van erkenning. Ik was hier nooit zo bewust van tot op het moment van ons gesprek. Alles kwam binnen tot op micro niveau elke situatie die zich in mijn leven heeft voorgedaan waarin ik zo hard mijn best deed maar handelde vanuit de angst voor een oordeel of geen erkenning.


Samen hebben we gekeken na hoe ik dit kon loslaten en dit vondt ik een mooie en tegelijkertijd intens verdrietig moment. We keken naar een moment in de verleden tijd waarin ik nog een onbeschreven blad was. Ik zag de Anniek van 4 jaar voor me met al haar karakteristieken. Koppig, vrolijk, observerend en vooral nog niet bezig met wat anderen dachten. 


We hebben samen gekeken hoe ik deze Anniek weer meer in mijn hart kan krijgen want eigenlijk omarm ik dan weer mijn ware zelf en heb ik het niet nodig om erkenning te vinden en hoef ik niet bang te zijn voor een oordeel. NEE dan ben ik gewoon Anniek en Anniek is best wel leuk.


Ik ontdek en ontdek me dus een ongeluk in het zoeken naar meer gevoel en meer connectie met mij. Daar hoort ook het aspect medicatie bij. Minder anti depressiva en minder benzodiapines. Dit vindt ik doodeng maar het zorgt ervoor dat de stofjes die in mijn lijf worden aangemaakt niet langer worden onderdrukt en ik echt mag gaan voelen. Wat ik vooral geleerd heb is dat ik ook echt 100% alles mag voelen en alles er mag zijn.

Mooie gedachtes en minder mooie zolang ik maar herinner dat ik de enige ben die mij Anniek leuk hoef te vinden.


Als je kijkt naar mijn persoon, mijn doel op aarde en mijn numerologie dan zijn er ook factoren die mij of kunnen helpen of die ervoor zorgen dat ik niet in contact sta met mezelf. Bijvoorbeeld:

Ik ben altijd op zoek naar informatie, nieuwe kennis of manieren om mijn zelfbewustzijn te vergroten. De grote valkuil is alleen dat ik dan verlies wat mijn eigen opinie is waardoor ik niet in verbinding sta met mezelf en ook niet vanuit die overtuiging handel. 


Wat een positief punt kan zijn is dat ik op mensen en situaties vertrouw dan kan ik uit elke situatie een les halen en dit werkt voor mij als persoon bekrachtigend omdat ik hierdoor ervaar dat ik op mezelf kan bouwen. Ik ben voor elke les hoe moeilijk dan ook dankbaar en ik denk dat dit een eigenschap is die mij laat groeien om overkoepelend te kijken na elke situatie en altijd het beste overal in te zien en eruit te halen. 


Bovenal probeer ik altijd mensen in hun kracht te zetten en dat is denk ik iets wat bij mij hoort.