· 

New Insights

Kansen creëren 


Mijn hele leven stond afgelopen weken op de kop. Mijn relatie is over,  ik moest het huis uit en had nog helemaal geen uitzicht op een nieuwe woning.


Allereerst was ik in paniek want welke oplossing was er met de huidige woningmarkt, mijn emotionele situatie en hoe zette ik door?


Uiteindelijk ben ik aan het handelen geslagen. Want als ik stilsta zou er iedergeval niks gebeuren. Ik heb mijn zinnen gezet op het zoeken naar een huurwoning en ben gaan reageren. Ondertussen stuurde ik het universum in help mij alsjeblieft!


Na een onrustige week met veel bezichtigingen en afwachten of er een kans zich voordeed deed een kans zich aan. Ik ging er kijken het voelde zo goed en ik kreeg direct de bevestiging dat het huisje voor mij was.


Op dat moment kon ik wel huilen, het is mij gegund ik mag door en ik mag een plekje mijn huis maken. Allerlei emoties stromen er door je lijf.


De week erop was een week van volop verhuizen, spullen overbrengen en vooral aan uitputting. Maar ik heb iets gedaan wat normaliter niet in mijn aard ligt.


Hulp vragen. Toen ik dit eenmaal deed kreeg ik van alle kanten hulp en opende er letterlijk een nieuwe wereld. Voordat ik het wist werd ik geholpen met verhuizen tot en met avond eten.


Dit liet me iets inzien. Hoe zwaar een periode ook is en nog steeds is, je komt erdoor.

Maar alleen als je doorzet en jezelf zegt het komt goed en ik ga het geluk weer vinden.


Ook al was de relatiebreuk mijn keuze, het maakte het niet minder makkelijk dat het op was en dat ik erna letterlijk in het diepe moest springen. Maar ik sprong en kwam met mijn benen steviger op de grond dan ik eerder stond.


Ik ben dankbaar voor mijn nieuwe attitude waarin ik leer om in mijzelf te geloven, door te gaan en vooral blij te zijn met hele kleine dingen.


Tuurlijk ben ik nog verdrietig maar ik blijf niet hangen en creëer mijn eigen kansen en maak nieuwe plannen.


Het komt goed.